Geselecteerd bericht

  • Admin

Stel de mens achter de burger weer centraal bij het invorderen van belastingschulden

Bijgewerkt op: 24 jan.

Een toegankelijkere Belastingdienst die meedenkt en maatwerk levert kan het vertrouwen van burgers terugwinnen.


Vergaande digitalisering en het inrichten van efficiënte werkprocessen is ten koste gegaan van een menselijke maat in het contact tussen Belastingdienst en Burger. De VVDI laat als vakvereniging al jaren een tegengeluid horen binnen de Belastingdienst, volgens ons bevorderen autonomie en vakmanschap van de invorderaar en deurwaarder het klantcontact en maatwerk.


Ook de VVDI denkt graag mee over hoe de Belastingdienst een menselijke maat kan toepassen, en de burgers en bedrijven centraal kan stellen binnen de uitvoering van zijn processen. In onze position paper doen wij aan de Belastingdienst praktische aanbevelingen waarmee de mens achter de burger centraal kunnen stellen. Door beter dossierinzicht en minder ICT applicaties kunnen de invorderaar en deurwaarder zich sneller een beeld vormen van de situatie van de klant en hun dienstverlening hierop aanpassen. Daarnaast doen wij een aantal aanbevelingen op het gebied van communicatie en informatie voorziening naar burgers en bedrijven. Zo adviseren wij een drempelloze Belastingdienst, digitalisering om het mensen gemakkelijker te maken, en persoonlijke benaderbaarheid voor hen die dat nodig hebben. Nog meer goede aanbevelingen kunt u zelf lezen in onze paper welke wij gepubliceerd hebben op onze website.

OVER VVDI

De VVDI is een vakorganisatie voor deurwaarders en invorderaars bij de Belastingdienst. Wij zijn een vereniging vóór en dóór vakmensen, die door hun beroep onlosmakelijk met elkaar verbonden zijn. Een goede invordering begint bij intensief onderling contact, pas dan kunnen kennis en expertise ingezet worden. We zijn bevlogen en staan voor een goede kwaliteit van het werk. Als stem van de werkvloer zijn we als vereniging tevens een volwaardige en serieuze gesprekspartner voor het hoger management.


Uiteraard zijn wij benieuwd naar uw mening hierover, en wellicht heeft u ook goede aanbevelingen? Deel deze dan vooral met ons!



#VVDI, #CMHF, #menselijk, #belastingdienst, #maatwerk, #schulden, #deurwaarder, #invordering, #incasso, #procesverbetering, #dienstverlening, #position, #vakmanschap, #professional, #fiscus, #burgers, #toeslagen, #bedrijven, #MKB, #advies, #digitalisering, #burgersindeknel, #ambtenaren, #werkvloer, #betrokken, #inclusief,

300 weergaven1 opmerking

Recente blogposts

Alles weergeven